Part II - Pulau Langkawi 29/08/05

>> Friday, September 02, 2005

Assalamualaikum w.b.t.

hmm... sambung kisah hari isnin plak ek... pagi tu semua bangun awal... bagus betul... pastu pepagi lagi dah ke pantai, around 8 pagi gitu... suasana sejuk giler... ada beberapa bilangan org kat pantai tu... tak ramai pun sebab awal pagi kan... cuaca pun mendung jek... aku plak duk la nak ambik gambo... but all so sudden, semua bateri rechargeable tak boleh pakai... no power... tensionnye... sempat ambik 2,3 gambo jek... sebab dah tension, aku pun terjun ke pantai join anip ngan yat... diorang awal2 lagi dah terjun... dapat mandi2 dalam 10 minit kut, then hujan turun... tak la lebat tapi semua org lari ke bilik motel masing2... kitorang pun sama la... pastu kat motel tu discuss la plan... but yg penting sekali kena cari breakfast sebab masing2 dah lapor... so kitorang plan utk berjalan2 dlm jazz sebab hujan kan... so kitorang decide utk terus check out sebab nanti tak pegi situ dah... after check out kitorang pun bergerak menuju ke arah area atas pantai chenang tu... pastu singgah breakfast tepi jalan kat gerai kecik jek... aku makan nasi goreng ngan telur goreng campur mee hoon goreng sket... yat makan nasi goreng gak... anip makan apa ek, tak silap aku nasi lemak... masa nak bayar tu terkejut jugak la... total RM11 lebih... huhuhu... mahalnye... kitorang guna duit subsidi jek... sebelum bertolak tu kitorang kumpul duit subsidi sorang RM50 utk bayar tol ngan minyak... so ada balance guna la utk bayar makan... lepas breakfast sambung balik perjalanan... yat plak yg drive... aku duk depan sebagai pembaca peta... senang jek ikut peta tu...then singgah kedai runcit beli bateri utk kamera... terpaksa la beli sebab rechargeable bateri yg aku bawa tu semua lebam jek... lepas dah beli bateri tu bermula sesi mengambil gambo... singgah tepi pantai apa dah nama dia... siap park jazz tepi pantai pastu ambik gambo... cun la.. gambo tu akan diupload ke fotopages aku... tak sempat upload lagi... weekend ni aku sempat upload kut... pastu gi ke telaga tujuh plak... time tu dah hujan balik... lebam jek... pastu ke cable car plak... still hujan time tu... just lalu depan jek cable car tu... tak naik pun... then kitorang continue ke arah galeri perdana... kitorang cadang ke situ sebab cuaca hujan ni, elok la masuk situ tgk2... sampai galeri perdana tu kul berapa ek... tak ingat la... best la jalan2 dalam tu... banyak gambo aku ambik... gambo cenderahati yg diberikan kepada perdana menteri... around kul 1.45 kitorang bergerak dari situ menuju ke arah pekan kuah sebab kitorang nak round 1 circle pulau... sambil jalan tu sempat berhenti kejap kat depan MRSM Langkawi ambik gambo... sampai pekan kuah terus lagi ke arah pantai chenang balik... so lengkap la 1 circle pulau langkawi...

pastu kitorang stop kat area pantai sebelah underwater world... kat situ kitorang main parasailing... huhuhu... mahal gak la tapi dapat round yg besar sekali... aku yg first naik dulu... angin kuat masa tu... senang jek aku naik ke udara... bot tarik aku pun melayang2 di udara... rasa cam superman jek (walaupun hakikatnye aku memang superman pun... huhuhu :-p)... bot tu bawa aku ke tgh laut dekat ngan pulau kat sebelah tu... tak tau la pulau apa... masa kat atas tu best giler... nampak la pemandangan laut yg luas... rasa cam takmo turun jek... huhuhu... lepas tu giliran yat plak naik... yat naik slow2 jek... kelakar tgk masa kat udara tu... dia terbang rendah dari aku... masa ni ada la tourist korea ke taiwan ke jepun... putih2 comel jek... anip suka jek tgk diorang... kenapa ek anip suka tgk... sebab diorang bla bla bla.... huhuhu... next giliran anip... aku tukang ambik gambo... anip naik laju jek... susah tul aku nak ambik gambo... tapi sempat la ambik masa dia tgh terhuyung hayang tu... anip terbang tinggi gak la cam aku... lepas semua dah terbang tu, kitorang mandi plak... kena budget time sebab kul 5 kena ambik shiha kat hospital plak... lepas ambik shiha kitorang menuju balik ke arah area belakang pulau tu... pegi ke datai... situ ada waterfall... masa tu kitorang dah lapor giler tapi tahan jek la... tak lunch pun... masa yg breakfast tu jek... pastu sampai kat datai waterfall tu... kat area parking tu banyak monyet... pastu kitorang berjalan la ke arah waterfall tu... terkejut aku bila tgk air terjun dia... best giler... cantik sgt... tak sabar dah nak mandi masa tu... so kitorang pun terjun... gambo air terjun tu nanti aku letak ek... really beautiful... then after about more than half an hour, tetiba hujan plak... so cepat2 la kitorang cabut... sampai kat kete hujan stop... huhuhu.. pastu ambik gambo kat area datai tu... kat situ ada tempat dia buat cantik utk ambik gambo... lepas bergambo, kitorang pun menuju ke destinasi utk makan malam... tak tau nak makan kat mana... main belasah jek... so finally we arrived kat restoran rasa... kat situ ada menu western ngan local... so dapat la melantak... memula masing2 order pasta... setiap org order lain2... bila dah sampai, kitorang divide pasta tu into 4... so everyone dapat taste 4 type of pasta... huhuhu... next kitorang order nasi plak... lauknya tom yam seafood, ayam masak mushroom black pepper, sotong goreng daun kari... semua ambik medium set tapi banyak giler... especially tom yam dia penuh ngan sotong... giler lebam menghabiskan semua tu... tapi price dia ok la... not so bad... then hantar shiha balik... pastu kitorang terus ke kondo century suria tak silap aku... tido situ plak... umah kawan yat... dia duk ngan adik dia jek... so kitorang tumpang tido situ... awal giler tido... around kul 10 aku ngan anip dah lelap... yat plak kuar gi jumpa member dia... so begitu la kisah hari kedua percutian lebam kitorang... huhuhu... nanti aku sambung lagi ek... okess... babai :-p

4 comments:

Anonymous 12:32 pm, September 02, 2005  

This is a excellent blog. Keep it going. I'm sure you'd be interested in How to buy & sell olympus digital camera on interest free credit; pay whenever you want.

Anonymous 12:36 pm, September 02, 2005  

A real enlightening blog. Don't stop now. Here's the resolve a lot of people are searching for; psychology in respect to info on psychology

Anonymous 2:36 pm, September 02, 2005  

isk isk... dah terpejam pejam mata baca...zzz.. panjang giler. tgk tuu...dia pun makan lagi byk dari kitorg. ceh!!

Anonymous 10:09 pm, September 02, 2005  

men lupa nak mention kat citer dia,saper yg bgn plg awal ari isnin tu n kejutkan sumer org..anip la(tapi kitorang bgn kul 740 la):)

My Blog Log

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP