hari yg melebamkan...

>> Thursday, September 15, 2005

Assalamualaikum w.b.t.

hmm... semalam merupakan hari yg melebamkan buat aku... lebam giler... semalam aku kena pegi ambik chemical utk experiment kat kargo KLIA... sampai depan pintu masuk tu about 10.40 a.m... lepas tu ambik pas masuk ngan pass utk kereta... then masuk la dalam... then blur plak kat dlm tu... nasib baik ada pegawai yg ronda2 tu nampak aku cam tak tau nak kemana tegur aku... then dia tunjuk la arah mana nak tuju... pastu kena plak isi buku pelawat sekali lagi ngan ambik stiker utk parking dlm area tu... then settle la urusan kemasukan aku... lepas tu pegi la ke Danzas (nama utk DHL)... huhuhu... kat situ diorang kasi borang kat aku suh pegi kat pejabat kastam utk buat self clearance... kat pejabat kastam tu, memula pegi tingkat 3 utk proses borang clerance tu... tapikan, masa nak isi borang utk proses tu, dia cakap la kena cukai ni... pastu suh aku pegi tanya kat ground floor quote utk cukai tu... aku pun turun la tanya... then tanya pegawai kat situ, dia cakap ni under universiti tak yah kena cukai... tapi kena ada surat universiti... dia tanya aku ada tak surat dari universiti... aku jawab takde la plak... pastu aku naik la balik ke atas... aku memang bawa duit cukup2 yg diberikan utk settle semua tu jek... takde la bawa extra utk cukai ke... risau dah masa tu... then call akak aida tanya... dia cakap surat ada kat pejabat... huhuhu... rupanya memang ada surat... lebam la cam ni... then tanya kat org kat tingkat 3 tu, boleh tak terima fax.. dia cakap tak tau, kena tanya pegawai kat bawah tu... aku pun turun la balik jumpa pegawai yg aku tanya tadi... dia cakap boleh kut tapi kena la jumpa tuan ali kat tingkat 1... aku ni ngan tak tau apa2 nye bantai jek la naik tingkat 1... selamber jek jalan masuk... tak tau nak masuk bilik mana plak tu... duk intai2 la bilik mana ada org... pastu masuk satu pintu ni ada sorang pegawai tu datang tegur aku...dia tanya cari sapa... aku cakap la nak cari tuan ali.. dia cakap nama tuan ali takde... pastu aku cakap la nak minta pengecualian cukai ni... dia pun cakap... ooo tuan hadi.. rupanya bukan tuan ali... aku silap dgr la tadi tu... huhu... dia pun bawa aku gi bilik dia.. tgk title kat pintu bilik tu... penolong kanan pengarah kastam... huhuhu... jadi gelabah aku sebentar... kena tunggu kat luar jap sebab dia ada tetamu... tetamu kuar jek aku ngan poyo2 nyer masuk la... explain la serba sket pasal tujuan aku... lepas tu dia pun kasi no fax office dia... cepat2 call kak aida suh fax... selamat la terima fax tu... tuan hadi pun tulis kat surat tu pengecualian universiti... huhuhu... selamat aku... then pegi tingkat 3 balik isi borang semua.. settle dah kat situ... turun tingkat 1 balik proses semua... then settle situ plak balik plak ke DHL utk ambik chemical tu... nak ambik chemical tu plak pihak DHL nak cop.. apa daaa... aku mana la bawa cop... tak tau pun nak kena pakai cop... kena plak tunggu dia gi cari bos tanya cam mana takde cop ni... tunggu la around 15 minit.. masa tu dah penat giler dah... lapar lagi... then bos dia datang cakap takpe la tulis nama ngan ic jek... lepas tu settle aku pun cabut la balik... masa nak kuar gate tu, banyak gate... aku main belasah jek... then park kete nak pulang balik pass masuk tadi... then lintas kat satu lorong ni... rupanya kena keluar ikut lorong tu... diorang buka bonet keter semua check... huhuhu... lepas kasi pass aku pun memecut cabut... perut masa tu dah lapar giler... begitu la kelebaman aku...

memandangkan aku dah lebam, malam tadi aku tgk citer jepun all about dogs kat midvali ngan yat... guna coupon yg aku menang dari cinema online... suka la tgk citer jepun ni... buat aku fall in love jek... comel2 pelakon dia.. jalan citer ntah2 apa2 tapi membawa banyak erti... kalau anip sure kutuk citer ni... tapi bagi aku ok la.. different from other movie... balik tu terasa cam nak stay tgk bola... call la loko tanya dia nak tgk bola tak... dia cakap ok jek... terus la ke rumah dia... nak tunggu bola tu cam biasa la tgk citer ntah apa2 dulu... lebam jek sampai tetido... sedar jek kul 5.45pg... huhuhu.. bola ntah ke mana... frust nye... takpe la... tau result cukup... man utd seri jek ngan villareal... rooney kena red card... lebam... lepas tu kan pagi tadi masa sampai kan... elok jek aku park, ada la student lalu depan aku pakai baju kurung pink... sweetnya sgt2... aura dia menyelinap ke dalam hati aku... huhuhu... rasa cam nal fall in love jek... huhuhu... lebam tul... haa.. lepas ni nak taip kertas soalan mid sem test student... nanti next week kena kasi diorang exam ni... ingat lagi masa zaman aku exam2 dulu... cuak jek tak tau soalan cam mana... sekarang ni aku ada soalan... hahaha... seronoknya... ok la.. lapor ni.. nak gi beli makanan dulu... babai :-p

3 comments:

Anonymous 6:46 pm, September 15, 2005  

men hanya mampu tgk citer yg slow2,jiwang2,aksi2..kalau citer antu dia takut..muahaha

Mai Okinokiyo 9:47 am, September 16, 2005  

betul.aksi antu2 dia konon2 berani tpi dia sebenarnya pejam mata.heheh

Anonymous 9:53 pm, September 20, 2005  

asyil fall in love jek..20 kali seminggu fall in love ek?

My Blog Log

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP