another day in my life...

>> Tuesday, May 03, 2005

Assalamualaikum w.b.t.

hmmm... lama tak update blog... tak berkesempatan langsung.. bz jek sepanjang last week... first of all aku nak wish congratulations buat one of org kanan aku... nije.. yg telah selamat diijabkabulkan pada 1 mei lepas di putrajaya... cam tak caya plak nije dah kawin... nampaknya lepas ni kalau aku balik kb takde la geng nak melepak and bawak aku jalan2... kena mintak permission bini dia dulu... huhuhu... nije dah macam adik aku sendiri... selama 2 tahun kat mrsmpc.. dia mampu bertahan duk kat sebelah aku dan dibuli aku hari2... huhuhu... kesian dia tapi akhirnya dia jugak bergelar suami lebih dulu dari aku... huhuhu :-p... takpe dah jodoh dia cepat... aku ni relax jek lagi... terhangat di pasaran kan.. nanti kalau aku kawin, ramai plak kat luar sana frust menonggeng... so aku relax la dulu kasi chance kat sesiapa yg still nak antar resume tu... huhuhu... poyo jek :-p

cerita mengenai kenduri kawin tu... kat putrajaya ni umah perempuan... kenduri kat pasir puteh umah nije nanti 4 jun... sama tarikh ngan kenduri kawin okino mabuk... huhuhu... kitorang (aku,anip,azrin,zul,naziz,sleme,kerol) sampai putrajaya kul 11.20... masa sampai tu tok kadi tgh sampaikan cam khutbah la pasal alam perkahwinan ni.. pastu.. about 11.37 pg, nije selamat melaksanakan akad nikah... nije pakai baju melayu warna peach... seronok tgk dia... pastu kitorang gi makan... makan dlm umah sekali ngan rombongan pihak laki (kiranya kitorang ni rombongan pihak laki la... huhuhu)... nije makan kat meja pengantin kat luar... kitorang kat dlm umah tu makan cam buat rumah sendiri pulak.. makan banyak... pastu diorang duk borak2 ngan buat lawak bangang... huhuhu... lama kitorang duk situ... sampai habis semua org dah habis makan kitorang tak bangun lagi... pastu kuar jumpa nije kat meja makan pengantin... azham pun makan kat tempat pengantin... anip dpt la pau air tembikai pengantin... buah kat meja pengantin pun budak2 ni pau... memang buruk perangai sungguh kitorang ni... huhuhu... haaa.. lupa plak.. time tu abg aku sampai ngan wife sekali ngan aifan (anak abg aku).. aku ambik aifan pastu gi ambik gambo sekali ngan nije.. dia nak nangis masa nak ambik gambo tu... dah cebik muka.. kena la kasi balik kat abg aku... huhuhu... lama la kitorang lepak ngan borak2... sampai kul 3 lebih baru balik...

begitulah kisah perkahwinan nije... hmm.. semalam cuti aku tido sampai lebam... tapi yg peliknya, pagi tadi rasa ngantuk lagi... lupa plak.. malam ahad tu... tgk game man utd vs charlton ngan zul kat shah alam.. sampai kul 1... lebam gak la... angkat barang zul ke umah baru dia... kat area kg melayu subang... masuk dlm lagi... lebam gak la nak gi sana... huhuhu... pastu malam tadi gi summit ngan anip... plan nak tgk citer sahara.. anip dpt tiket free.. pastu sampai sana diorang inform tayangan dibatalkan... hampeh tul... dibatalkan sebab takde penonton.. ada ke... aku cakap la kat org tu.. habis kitorang ni bukan penonton ke... huhuhu... lebam tul... balik la ngan kebosanan... pastu anip bagi tiket tu kat aku... bila ntah nak tgk.. petang ni boleh gak... kul 3.30... hari ni pun takde keje sangat... ok gak kalau layan... citer tu panjang la gak... 2 jam 16 minit...apa lagi ek nak citer...

hmm... nak sentuh sket pasal falsafah yg aku tulis kat tepi tu... "larikan diri dari masalah tak bermakna kita takut untuk menghadapinya, tapi kita korbankan kepentingan sendiri demi orang lain" ... hmm...ada someone comment about it... dia kata it will make the situation worst... do anyone agree about that? .. for me personally... larikan diri dari masalah bukan bermaksud takut berdepan dengannya atau pun ambil jalan mudah... tapi larikan diri yg dlm erti kata lain kita korbankan kepentingan dan perasaan sendiri demi kebaikan org lain... agar org itu lebih bahagia dan gembira... sebabnya kalau takde pihak yg mengalah, masalah takkan selesai... bagi aku.. aku suka mengalah... lagi pun hidup ni simple jek... sometimes org tidak mengerti hati dan perasaan org lain... mereka hanya mengharapkan org lain utk memahami diri mereka sedangkan mereka tak pedulikan perasaan org lain... dlm hidup ni, kalau kita mahukan diri kita difahami, kita perlu bersedia utk memahami... dan sekiranya kita pernah menyakiti hati seseorang... jgn ingat kita boleh memulihkan keadaan semudah kita menyakiti hati org itu... utk kembalikan kepercayaan dan keikhlasan, kita juga perlu ikhlas dan bersungguh2 utk memulihkan keadaan... apa2 pun... semuanya berasaskan kepada satu aspek... jgn hanya fikirkan kedudukan diri kita sahaja, tapi fikirkan juga jika kita berada di kedudukan org lain... apa yg kita mahu, org lain juga mahu... apa yg kita tak suka, org lain juga tak suka... ada juga, apa yg kita suka, org lain tak suka... apa yg kita tak suka, org lain suka... hmm.. pening plak... takpe la asalkan korang boleh paham... ntah apa aku merepek la ni.... okess... got to stop here... babai :-p

0 comments:

My Blog Log

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP