Diari Harian Seorang Jobless.... huhuhu

>> Thursday, February 03, 2005

Assalamualaikum w.b.t....

Wah lamanye tak update blog ni... kesian korang bosan ek takde citer baru... sebenarnya dari hari last week lagi nak tulis tapi ntah nape terasa takde aura jek nak menaip... hmmm... ni aku nak citer pasal jalan2 aku ke penang last week... walaupun jobless, tapi aku ada gak outstation.... bestkan... semua ditanggung... huhuhu :-p... jgn jeles ek...aku pegi ngan iwan... bertolak ke penang kul 9 pagi... cuaca pagi tu best sgt... tapi aku sangap giler sebab aku tak tido langsung... macam2 aku wat awal pagi tu... taip cover letter, kemas bilik, packing playstation (sajian istimewa kitorang).... masuk jek highway utara selatan tu aku semakin mamai... sedar2 jek dah terlena... hehehe... kesian iwan drive sensorang... kena la dia call loko ngan shep utk hilang boring... pastu kitorang berhenti kat R&R rawang... aku makan sandwich, iwan makan bubur jagung... pastu sambung la balik perjalanan... around kul 1 pm sampai la kat bandar taiping... lupa plak... sebelum tu kitorang singgah kat petronas hentian rawang tu isi minyak ngan beli map... masuk bandar taiping tgk la map nak cari bangunan yg dituju... memula tu blur sebab map tu terbalik... senang jek cari pastu gi lunch... pastu gi kat bangunan yg dituju tu... sampai situ diorang suruh proceed plak ke seberang jaya... huhuhu... terus la cabut ke sana plak... masuk highway balik... seperti biasa aku lebam balik... tido lagi... sampai seberang jaya and dah settle semua, pegi la ke penang... lama dah tak gi sana... pastu cari hotel... call beberapa tempat... rate mahal2 gak...huhuhu... lastly pegi kat cititel penang... location tu best gak dekat ngan komtar.... jalan kaki jek... bila dah check in kitorang pun kuar berjalan kaki... cari jeruk... pastu gi komtar nak tgk2 dvd... tetiba aku terjumpa dvd superman 4 in 1... semua episode ada.. wah best giler...then balik hotel... malam tu dah janji ngan aida nak dinner kat bayan lepas... bertolak plak ke bayan lepas... guna map lagi... aku bertindak selaku co pilot membaca map ngan efficient sekali... semua looks ok but, map tu terputus dua... page lain2... tersilap ambik jalan... hehehe... sesat la kejap... sepatutnya kalau proceed sikit lagi sampai la kat usm penang... janji jumpa kat situ... then terambik jalan lain... habis kena pusing jauh giler... siap naik jalan baru siap lagi... hehehe... then sampai gak ke usm penang... jumpa ngan aida... aida ni classmate mrsm dulu... keje kat penang ni... pastu gi makan kat tepi laut kat area kawasan perindustrian bayan lepas... iwan masa sesat tu complaint lapar... tension aku.. pastu bila time nak order makan slow plak...thanks aida blanje kitorang makan :-).... huhuhu... habis makan... balik hotel... lepas tu projek pun bermula... projek panas... huhuhu... best punya projek... alihkan tv sampai dekat ngan katil... pastu pasang playstation2... horey... kitorang layan game winning eleven sampai lebam... around kul 3 pg cam tu baru habis... pastu plan nakk gi tgk game chelsea... tak jadi plak.. sebab kalau gi tgk bola... bila lagi nak merasa tido atas katil yg best giler ni.... huhuhu :-p... pagi tu breakfast best giler... melantak cam lunch plak... macam2 jenis makanan ada... bagus betul diorang ni prepare variety food kat customer... memang puas hati la... then check out... horey... pegi plak ke mrsm bp... iwan nak jumpa cikgu lama dia... lama gak kat situ.. sampai lebam... around kul 2 baru bertolak dari situ....then bertolak balik ke kl... sampai kl around 8 malam... cam tu lah alkisah jalan2 aku ke penang...

haaa... next nak citer pasal exam PTD yg aku ambik hari sabtu lepas... tension giler exam tu...lama dan boring... huhuhu... start kul 9 pagi and habis kul 4.30ptg... memang mandom giler... soalan bahagian A tu... pengetahuan am... banyak betul aku tembak... pastu yg esei plak... mana la nak ada idea tulis karangan sampai 300++ patah... lama dah tak mengarang...nak korek idea pun susah...ntah la... cuba yg terbaik jek... horey....hmm... apa lagi ek...haaa... berita gembira utk semua MAN UTD fans... man utd mengalahkan arsenal 4-2... great news kan.... berjaya naik ke 2nd spot... aku tgk ngan loko game tu... loko emotional habis especially bila viera score leading goal utk arsenal... pastu giggs score gol penyamaan... pastu ketinggalan lagi...bergkamp plak score utk arsenal... then suddenly gandingan giggs ngan ronaldo berjaya menyamakan kedudukan and leading 3-2...ronaldo scored both goal... o'shea melengkapkan kemenangan gemilang united kat highbury ngan gol ke 4.... horey :-D ...

begitulah sedikit sebanyak coretan yg aku nak kongsikan ngan korang semua... lepas aku ingat tulis citer pendek kut... cam novel... tu pun kalau idea nak menulis tu ada... sapa yg nak anta resume tu... hantar jek... huhuhu... penat dah tangan menaip ni... stop je ek... okess :-p

My Blog Log

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP