Perhentian Island Trip & Welcoming My New Baby

>> Monday, September 04, 2006

Assalamualaikum w.b.t.

hmm... lama tak update kan... so kali ni nak citer sket about things that happening for the past 1 week... firstly nak story about my trip to Perhentian Island with my SHRDC classmate + anip & yat (dua org ni memang tak tau malu... keje ngikut aku jek... hahaha :-p)...

30 August - 5.15pm

Aku cabut dari office... terus ambik ayah coach kat r&r juru pastu tunggu coach sampai... ayah coach nak bawa balik kete coach ke taiping sebab pegi perhentian ngan kete aku... dlm kul 6.30ptg aku ngan coach bergerak balik ke penang... jem giler... lebam jek dlm kete... singgah giant jap shopping barang keperluan dlm perjalanan nanti... beli la alicafe dlm pek 6 tin tu... pastu pegi makan kat bangkok... pastu balik umah kemas2 baju semua... dekat2 kul 12 kitorang pun bertolak dari sg ara pi ambik zack dulu... masa tunggu zack, teringat plak alicafe dlm peti ais... lebam jek... pastu ambik zul & last sekali ambik ong... then singgah isi minyak pastu bermula la perjalanan kami... aku drive dulu... pastu sampai gerik zul plak drive... then sampai jeli aku plak drive balik...

31 August - 5.30am

sampai station bus jerteh around 5.30 pagi...dlm kul 5.55 bas esah pun tiba... kul 7 anip ngan yat plak arrive... geng yg naik bas dari kl - zam, ummu, mahan, suraya - terkandas kat kuala lipis... bas diorang rosak... so lepas breakfast kat jerteh kitorang pun bertolak ke jetty...

Jetty ke Pulau Perhentian

Finally kitorang arrived kat Pulau Perhentian around kul 9 pg camtu... aku pun tak ingat time dah masa tu... tak tgk jam pun sebab dah seronok nak snorkeling...

View Pulau Perhentian Kecil dari chalet kitorang

Chalet yg kitorang stay ni kat Pulau Perhentian Besar... Ok gak la bilik dia ada toilet ngan kipas... aku sebilik ngan coach... jiran aku plak anip ngan yat...

Depan bilik kitorang lepas check in

Zam, Ummu, Mahan, Suraya sampai around kul 2pm... kesian diorang kena melalui pelbagai rintangan dan cabaran utk sampai ke Pulau Perhentian selepas bas yg diorang naik rosak kat Kuala Lipis... sempat la diorang join first snorkeling trip petang tu kul 3pm... malam tu lepas dinner rasa dah letih sgt... tapi disebabkan semangat bercuti... tahan la utk main declare ngan anip, coach, yat... memula main asyik aku jek kalah... tak silap berderet 2 ke 3 kali siap kena kutuk... lepas tu aku terus maintain king sampai yat ngan anip kalah pastu kena denda... hahaha... tu la korang asyik kutuk aku jek... aku saje buat2 kalah memula tu... kasi korang semangat sket...

1 September - 6.00am

aku bangun awal giler... saje nak ambik angin pagi... cadang nak tgk sun rise tp sun rise belah belakang pulau... try la berjalan ngan zam, mahan, esah, ummu, suraya nak pi tgk... tapi gagal plak... panjang rupanya pantai ni... tak dpt nak tgk view belakang... kena naik bot kalau nak tgk...

Suasana pagi yg nyaman

Aktiviti hari tu continue 2 trip punya snorkeling kat beberapa area yg menarik... banyak ikan & coral menarik... best bagi ikan makan roti... berenang bersama ikan... gambo2 ada kat kamera anip... tunggu dia upload kat fotopages dia nanti... malam tu ada bbq dinner... lauk best... sotong, ayam, ikan, nasi goreng, mee hoon goreng... sotong dia besar giler... lepas makan sesi bermain2... memula nyanyi... gitaris yat... lagu yg dinyanyikan aku pun tak ingat... lepas tu main goreng pisang... last sekali sesi luahan perasaan...

2 September - 6.00am

Kitorang berkumpul kat cafe tunggu bot nak pegi tgk sun rise... ong ngan zack tak ikut... best la dpt naik bot time pagi2... gelap jek... pastu nampak la sket sun rise...tak clear sgt sebab awan mendung...

Suasana pagi atas bot

Time ni driver bot dah bertukar... anip ambik alih... esah plak dah mabuk laut... around kul 7.45 kitorang dah balik ke chalet... lepas breakfast sambung snorkeling kat area tepi pantai... kali ni kitorang share beli camera underwater... ambik gambo dlm air plak... tak tau la hasilnya cam mana... anip yg cuci... dia cakap tadi esok siap... tak sabarnya nak tgk... around kul 11 kitorang pun bersiap2 nak balik... bot dtg ambik kul 12...

Bebudak perempuan ni berebut nak bergambar ngan Superman... last2 aku suruh semua ambik sekali.... hahaha

Citer aku ni pendek jek... malas nak tulis panjang2... ngantuk la kalau tulis panjang2... ni pun dah pukul 12mlm... kalau nak citer lagi panjang sket... baca kat blog anip....

Next aku nak story plak pasal my new baby... sampai Penang dari Perhentian kul 9 mlm hari sabtu... ahad pepagi tu coach hantar aku kat jeti feri penang... jumpa mubarak kat situ... kitorang naik feri ke butterworth... then naik bas ke alor setar... sampai alor setar around 11pg... lepas tu naik teksi ke jalan gangsa... pegi situ sebab nak ambik my new car....

Finally I bought my own car... Patutnya khamis hari merdeka dah bole ambik... tapi sebab aku pegi bercuti, terpaksa la disimpan kat store dulu... so aku tak dpt la berehat lagi selepas balik dari perhentian... hari ni dah kena keje... ok la... stop dulu... ngantuk giler... nak tido dah... chaloss :-p

Tentang Anip 1:04 am, September 05, 2006

kalau kbx1011 lagi lawa nombor tu..

Mai Okinokiyo 12:25 pm, September 05, 2006

kalau 218 lagi lawa.huhu..xamik gambo kete aku lgi..sbb dahla basement gelap kete aku gelap..so xnampak apa nnti.nmpak debu2 kl yg lekat kat kete aku jek nnti.

Anonymous 10:49 pm, September 07, 2006

wah men... dah kuar vios... tak aci ni.. aku pun nk wat kuar gak la.. tahun depan la.. tp mane aci ko dah wat kuar dulu. hahahah..

men 11:50 pm, September 07, 2006

saje nak reveal awal... nak tunggu tahun depan lama plak... hahaha