wonderful sunday... huhuhu :-p

>> Monday, June 27, 2005

Assalamualaikum w.b.t.

hmm... mana nak mula ek.. nak citer pasal yesterday (Sunday 26 June)... yesterday pegi PICC (Putrajaya International Convention Centre) ngan azrin.. saje pegi job hunt fair organized by MOSTI tu.. hari sabtu tu ada tgk kat ntv7.. cam menarik jek.. sampai sana around 9.40 a.m... sampai tu kena register dulu.. lepas register naik la ke level 1 utk ke both company2 yg ada... azrin teman aku jek.. dia tak register pun... seronok la gak.. ramai giler org... pastu letak la resume kat beberapa company... then ada ambik exam utk huawei... lawak tul.. i'm not really serious la... jawab pun macam malas2... but cam tak percaya jek, lepas plak markah lulus utk interview... actually kurang half... tapi org tu kata takpe la.. dia kasi chance... hehehe :-p... pastu turun la utk interview... lebam gak la interview tu... pening aku nak menjawab... tapi belasah sudah.. memang tak prepare apa2 pun... then after interview tu, tgk azrin duk berborak ngan makcik...pastu tanya azrin, makcik tu sapa... azrin cakap baru kenal kat situ.. masa tunggu aku interview tu... makcik tu tunggu anak perempuan dia.. azrin agak frustrated sebab tak dpt menunggu anak makcik tu keluar sebab aku ajak dia pegi both ntv7... wakakakaka :-p... kat both ntv7 tu yg best.. aku awal2 lagi dah cakap kat azrin, aku nak try utk pembaca berita... saje suka2... pastu sampai tu ngan semangat nye ambik borang... pastu isi borang cam malas2.. aku ni memang malas isi borang... pastu dah isi semua ambik script.. script utk bahasa melayu dah takde... laku sangat.. aku ambik script english la.. aku memang suka baca english pun (poyo jek :-p)... pastu duk la menghafal script tu... tgk yg tengah mengscreen test kan tu, apa dah nama dia yg aku ingat hujung nama dia awang had... comel dia... pastu charles mohan pun ada... pastu tgh duk relax2 ni, wan kamaruzaman dtg kat kitorang ni... dia bagi advise la... seronok la dgr cara dia cakap.. memang cam dlm tv tu... pastu tetiba terdgr nama aku dipanggil... aku relax lagi masa tu... pastu tiba giliran aku, org yg mengscreen test aku tu dang suria... giler aku dibuatnya... i've fall in love... huhuhu... help me... pastu aku pun duduk depan kamera... dang suria di depan aku, dia tgk aku dlm tv kat depan dia...aku duk pandang dia jek... pastu aku pun baca la berita tu... cam ok jek.. pastu dang suria cakap aku tak tgk lens kamera ngan betul.. aku pun ckp la dah tgk tapi rasanya camera tu a bit lower for me.. i'm quite tall.. dia cakap oh yaa... pastu dia suh crew tu naikkan camera... pastu dia tanya aku ada script malay tak... aku cakap takde.. pastu dia suh assistant dia cari script malay... then aku pun baca la script malay tu... lebam la... tersekat2 plak.. masa tu aku dah tak relax lagi... hati dan makin berdebar... gelabah habis... tak tau la.. mata aku duk tgk camera (tapi actually bukan tgk camera pun, tgk dang suria kat sebelah camera tu... huhuhu) pastu tunduk tgk script... pastu assistant dia pun angkat kertas merah... maknanya fail la... wakakakakka :-p... lawak tul... cam tak percaya jek aku gi screen test... terasa cam audition malaysian idol plak... memang ramai giler nak screen test tu... tapi bila dah gagal tu kan, terasa really frustrated deep in my heart...maybe sebab aku memang pernah la bercita2 menjadi news presenter ni.. dulu la sebelum ambik engineering... lagi satu maybe sebab i've lost the chances utk kerja ngan dang suria :-p... huhuhu.... begitu la kisah aku semalam... pastu balik around kul 2... makan kat area umah azrin kat bangi... then tertido kat umah azrin sampai kul 6... balik umah lewat la.. sampai umah dah kul 8... pastu kul 9.30 kuar ngan loko pegi puchong... makan kat alpha maju... lebam kitorang makan... pastu pagi tadi sakit perut.... huhuhu... haa.. lupa plak... last friday (24 june)... aku pegi putrajaya utk interview.. kat bangunan spa... giler seksa interview.. pengalaman utk aku interview jawatan dlm kerajaan ni... quite a nice experience jugak la... aku dah try prepare sebaik mungkin tapi bila masuk bilik interview tu, habis la berdebar semua... susah sket nak kawal... but aku dah cuba yg terbaik :-)..
panjang giler dah aku tulis ni... ok la nak stop... babai :-p

0 comments:

My Blog Log

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP